بررسی واژن ( آلت تناسلی زنانه )

چهارشنبه 15 مرداد 1399
12:15
nyushagholami
بررسی واژن ( آلت تناسلی زنانه )

آلت تناسلی زنانه یا واژن، کانالی عضلانی است که با اعصاب و غشاهای مخاطی پوشیده شده است. رحم و گردن رحم در قسمت بالایی واژن قرار دارند. قاعدگی، مقاربت و زایمان از عملکرد های واژن به شمار می آیند. آلت تناسلی زنان شامل قسمت هایی از جمله دهانه واژن، لگن، کلیتوریس، مجرای ادرار و … می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آلت تناسلی زنانه با ما همراه باشید :

بخش های مختلف آلت تناسلی زنانه

واژن از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است :

دهانه واژن

دهانه واژن همان حفره واژن است، این بخش بین مجرای ادرار و مقعد قرار دارد. خون قاعدگی از دهان واژن خارج می شود. این دهانه برای تولد نوزاد و برای مقاربت جنسی نیز کاربرد دارد.

دیواره واژن

دیواره واژن، عضله ای است که در یک غشای مخاطی پوشیده شده است، و بافتی شبیه به دهان دارد. دیوار آلت تناسلی حاوی لایه های بافت با الیاف الاستیک (قابل ارتجاع) است. سطح این دیواره حاوی رگ هایی است که از بافت اضافی و پرپیچ و خم تشکیل شده است که به آلت تناسلی اجازه می دهد در طی رابطه جنسی و زایمان گسترش یابد. بافت دیواره واژن در طی دوره های قاعدگی به علت ترشح هورمون دچار تغییراتی می شود. سلول های موجود در لایه بیرونی بافت ها، گلیکوژن را ذخیره می کنند و در طی تخمک گذاری، این لایه ریخته می شود. گلیکوژن تجزیه می شود و به حفظ سطح pH برای محافظت از مهبل در برابر باکتری ها و قارچ های بالقوه مضر کمک می کند.

پرده بکارت

پرده بکارت یک غشاء نازک است که دهانه آلت تناسلی زنانه را احاطه کرده است. اگرچه پرده بکارت می تواند در شکل و اندازه های گوناگون باشد، ولی اکثر آنها شبیه به نیمه ماه هستند تا خون قاعدگی بتواند از دهانه واژن خارج شود. این پرده در اولین مقاربت، ورود شی به داخل آلت تناسلی و یا در طول تمرینات شدید پاره می شود.

جهت خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

https://hpvdarman.com



[ بازدید : 1210 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماری ها و روش های مقابله با آن ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]