واکسیناسیون (واکسن سرخک)

سه شنبه 21 مرداد 1399
11:45
nyushagholami
واکسیناسیون (واکسن سرخک)

سرخک یک بیماری بسیار مسری است که در اثر ویروس ایجاد می شود. وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه کند ، از طریق هوا پخش می شود. سرخک با سرفه ، آبریزش بینی ، قرمزی چشم و تب شروع می شود. سپس بثوراتی از لکه های کوچک و قرمز ایجاد می شود. از قسمت سر شروع شده و به قسمت های دیگر بدن پخش می شود.


تزریق واکسن سرخک به کودکان


با واکسن MMR می توان از سرخک جلوگیری کرد. این واکسن در برابر سه بیماری محافظت می کند: سرخک ، اوریون و سرخچه. CDC به كودكان توصيه مي كند كه از دوز این واكسن MMR در 3 نوبت دوزاستفاده کنند.

اولين بار در 12 تا 15 ماهگي و دوز دوم در سن 4 تا 6 سالگي شروع شود. نوجوانان و بزرگسالان نیز باید در مورد واکسیناسیون MMR خود به روز باشند.


واکسن MMR بسیار بی خطر و مؤثر است. دو دوز واکسن MMR تقریباً 97٪ در جلوگیری از سرخک مؤثر است. یک دوز تقریباً 93٪ مؤثر است.

کودکان همچنین ممکن است واکسن MMRV دریافت کنند ، که در برابر سرخک ، اوریون ، سرخچه و واریسلا (آبله مرغان) محافظت می کند. این واکسن فقط برای استفاده در کودکانی که 12 ماه تا 12 سال دارند مجاز است.

قبل از شروع برنامه واکسیناسیون سرخک در سال 1963 ، حدود 3 تا 4 میلیون نفر هر سال در ایالات متحده مبتلا به سرخک می شوند. از این تعداد ، تقریباً 500000 مورد هر ساله به CDC گزارش شده است. از این تعداد 400 تا 500 نفر فوت کردند ، 48000 نفر در بیمارستان بستری و 1000 نفر مبتلا به آنسفالیت (تورم مغز) از سرخک بودند. از آن زمان ، استفاده گسترده از واکسن حاوی ویروس سرخک منجر به کاهش بیش از 99٪ در موارد ابتلا به سرخک در مقایسه با دوران قبل از واکسن شده است. با این حال ، سرخک هنوز در کشورهای دیگر رایج است. افراد غیر واکسینه شده همچنان در خارج از کشور به سرخک مبتلا می شوند و این بیماری را به ایالات متحده می رسانند و باعث گسترش بیماری در دیگران می شوند.


منبع: https://www.cdc.gov/


[ بازدید : 326 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماری ها و روش های مقابله با آن ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]